Esbjerg Planteskole

Esbjerg planteskole har en lang historie. Det hele startede i 1937, hvor Anker Nielsen grundlagde en planteskole kombineret med landbrug. Landbruget blev dog stille og roligt afløst af planteproduktionen, især i form af roser, frugttræer og hækplanter.

Generationsskifte
I 1971 kom sønnerne Hans Peter og Poul Anker ind i planteskolen og de overtog planteskolen helt i 1981. Fokus blev herefter drejet over på salg til private kunder.

I 1986 blev Esbjerg planteskole medlem af Planteskoleringen. Planteskolen blev også udvidet, så der kunne blive plads til nye varegrupper som bla. stueplanter.

3. generation kommer til
januar 2004 overtager Birgitte og Lars Nielsen planteskolen. Lars er søn af Hans Peter og dermed 3. generations planteskoleejer.

Hos os finder du alt til haven. Meget bredt udvalg i haveplanter, krukker, jord og gødning.
I vores store indendørsafdeling har vi stueplanter og meget andet til at pynte i hjemmet..

Faglært personale
Du vil møde et hjælpsomt og faglært personale - både udendørs og indendørs.

ÅBNINGSTIDER
Mandag-Fredag.              9.00 - 17.00
Lørdage
Søndage og Helligdage.  9.30 - 15.00

KUNDEKLUB

Du får særlige tilbud til kundeklubspris og nyhedsbreve på mail. Her giver vi tips og gode råd til dig og din have samtidig med, at vi fortæller om nyheder indenfor alt det grønne.

Tilmeld

Læs mere om

Historien bag
Lang historie Esbjerg planteskole har en lang historie. Det hele startede i 1937,... Se mere